1. Visul meu de acum patru ani era: __________________________
2. Cele mai importante trei aspirații ale mele acum patru ani erau: __________________________
3. Eram fericit/ă în acea perioadă, pentru că: __________________________
4. Cea mai mare provocare cu care mă confruntam cu patru ani în urmă era: __________________________
5. Cel mai important lucru pe care l-am învățat despre mine însumi/însămi în acea perioadă este: __________________________
6. Cele mai importante trei aspirații ale mele în prezent sunt: __________________________
7. Mă pasionează cel mai mult: __________________________
8. Mă motivează să acționez pentru împlinirea aspirațiilor: __________________________
9. Cele mai mari provocări cu care mă confrunt acum sunt: __________________________
10. Cea mai mare realizare a mea de până acum, cu care mă mândresc, este: __________________________
11. Mă văd peste patru ani: __________________________
12. Obiectivele pe care vreau să le ating în următorii patru ani sunt: __________________________
13. Cred că cea mai mare provocare cu care mă voi confrunta peste patru ani va fi: __________________________
14. Vreau să fiu o persoană: __________________________
15. Sper ca peste patru ani să pot spune despre mine: __________________________
16. Viziunea mea personală mă ajută să: __________________________
17. În ultimii patru ani, am învățat despre mine însumi/însămi că: __________________________
18. Îmi place să mă las inspirat/ă de: __________________________
19. Simt că am rămas la fel în ce privește: __________________________
20. Îmi doresc ca în viața mea să pot: __________________________
A. Bifează valorile (morale și culturale) pe care le consideri comune și/sau personale.
Valori | Valori comune | Valori personale |
---|---|---|
Onestitatea | ||
Devotamentul | ||
Respectul | ||
Egalitatea | ||
Solidaritatea | ||
Familia | ||
Prietenia | ||
Arta și literatura | ||
Educația | ||
Sănătatea |
B. Realizează o listă cu cel puțin cinci valori personale de care ții cont atunci când te afli în situația de a lua o decizie referitoare la un stil de viață sănătos și echilibrat.
C. Explică de ce este importantă fiecare dintre cele cinci valori selectate pentru a face alegeri sănătoase.
D. Desenează un simbol care să reprezinte importanța valorilor personale și comune în alegerile privind un stil de viață sănătos și echilibrat.
Anotimpul | Indicații pentru colorarea copacului | Indicații pentru notarea gândurilor și reflecțiilor | |
---|---|---|---|
Primăvara![]() |
Desenează frunze și flori pe ramurile copacului. | Descrie un moment în care ai simțit că ai renăscut după o perioadă dificilă. | |
Vara![]() |
Desenează copacul plin de frunze verzi și fructe. | Notează o experiență în care ai simțit că ai depășit o situație dificilă și ai învățat o lecție importantă pe care o poți folosi și în alte contexte. | |
Toamna![]() |
Desenează frunze colorate care cad de pe ramuri. | Reflectează asupra unui moment în care a trebuit să te adaptezi la o schimbare majoră, cu efecte neplăcute sau dureroase. | |
Iarna![]() |
Desenează copacul fără frunze, acoperit de zăpadă. | Scrie despre o perioadă în care ai demonstrat rezistență pentru a depăși dificultățile. |
Primăvara:
Vara:
Toamna:
Iarna:
Rolul Observatorului | Comportament observat | 12345 |
---|---|---|
1. FAPTE – Am identificat ce s-a întâmplat concret, fără interpretări. | Claritate în relatarea faptelor. | |
2. VALORI și PROBLEME – Am observat ce valori au fost încălcate și ce a generat conflictul. | Clarificarea valorilor și cauzei conflictului. | |
3. SENTIMENTE și LIMBAJ – Am reținut emoțiile exprimate și tonul folosit. | Identificarea emoțiilor și a limbajului sensibil. | |
4. LIMBAJ NON-VERBAL – Am observat gesturi, mimică, postură. | Observarea comportamentului non-verbal. |
Scară de evaluare (Likert):
• Ce comportamente ai reușit să observi cel mai ușor?
• Care ți s-au părut mai greu de identificat și de ce?
Afirmație | Total de acord | Parțial de acord | Deloc de acord |
---|---|---|---|
• M-am implicat activ în organizare. | |||
• Am colaborat bine cu colegii mei. | |||
• Mi-am gestionat bine timpul și responsabilitățile. | |||
• Mi-am îmbunătățit abilitățile de comunicare. |
Ce cuvânt ar descrie cel mai bine experiența acestei excursii pentru tine? ____________________
Provocare | Resurse proprii | Persoane-resursă | Tipul de ajutor |
---|---|---|---|
1. Mă tem că nu voi reține toată informația. | Am deja notițe bine organizate, pot repeta ritmic. | Colegul/ colega mea de bancă | Putem repeta împreună, la intervale regulate. |
2. Mă îngrijorează un posibil eșec. | Mama | Îmi oferă confort emoțional. | |
3. Mă pierd în detalii, nu știu să prioritizez. | Mă poate ajuta să extrag esențialul. |