Instrucțiuni de utilizare a manualului tău digital

Structura meniului
Butonul  CUPRINS  – permite accesul permanent la structura ierarhică a conținutului din manual. Un clic pe titlul unui capitol afișează lecțiile din acesta, iar un clic pe o lecție realizează saltul la lecția respectivă.
Butonul  ECRAN COMPLET  – permite maximizarea conținutului din pagina la care este deschis manualul.

Butoanele  MOD DE AFIȘARE  îți oferă variante diferite de vizualizare a conținutului din manual:

Mod de afișare 2 pagini (tip carte) – paginile sunt identice cu cele din versiunea tipărită.
Mod de afișare pagină lată (pagină sub pagină) – pagina este identică cu cea din versiunea tipărită.
Mod de afișare digital responsive – pagina nu mai coincide ca așezare cu pagina tipărită, elementele din pagină rearanjându‑se în funcție de dimensiunea ecranului pe care citești manualul.
Mod de afișare comutare automată – manualul afișează conținutul, în mod automat, în forma cea mai potrivită pentru dimensiunea ecranului pe care citești.
Butonul  NOTIȚE  îți oferă posibilitatea de a nota lucruri importante pentru tine în timp ce parcurgi manualul. Acestea rămân salvate local, în calculatorul tău, până la resetarea cache-ului browserului.
Secțiunea  AJUTOR  îți oferă informații despre modul general de funcționare a manualului, precum și despre tipurile de activități multimedia interactive de învățare pe care le vei întâlni în manual.
Modul de navigare
Săgeata din stânga-jos permite navigarea către pagina precedentă.
Săgeata din dreapta-jos permite navigarea către pagina următoare.
Activitățile multimedia interactive de învățare (AMII)
În modul de afișare două pagini, activitățile multimedia interactive de învățare din manual (AMII) sunt semnalizate distinct la trecerea cursorului și se accesează dând clic pe câmpul respectiv.
Acestea sunt de trei tipuri:
  • AMII statice, semnalizate prin simbolul      

  • AMII animate, semnalizate prin simbolul    
  • AMII interactive, semnalizate prin simbolul
Rezolvarea AMII-urilor interactive
Exercițiile din manual pot fi de mai multe tipuri, de exemplu:
  • exerciții cu alegerea unei singure variante din două posibilități (adevărat sau fals, corect sau incorect)
    EXEMPLU
    Este numărul 12 un număr par?
    Da
    Nu
  • exerciții cu alegere multiplă (o singură variantă de răspuns din mai multe)
    EXEMPLU
    Cuvântul grădină are
    .
  • exerciții de realizare a unor corespondențe
    EXEMPLU
    Unește fiecare cuvânt cu numărul corespunzător.
    Created with Raphaël 2.1.2
    unu
    doi
    trei
    patru
    cinci
    șase
    șapte
    opt
    nouă
    zece
    3
    8
    1
    7
    10
    2
    9
    5
    4
    6
  • exerciții de ordonare a unor elemente
    EXEMPLU

    Ordonează crescător numerele.

    542988
  • exerciții de grupare a unor elemente după anumite criterii
    EXEMPLU

    Așază numele fetelor și ale băieților în caseta potrivită.

    BogdanMirelaMihaiMariaElena
    Fete
    Băieți
  • exerciții de selectare a unor elemente
    EXEMPLU
    Selectează cuvintele care denumesc fructe.
    Ala, bala, portocala. Ana are mere.
  • exerciții de tip rebus
După rezolvare, poți să verifici dacă ai răspuns corect sau nu, apăsând pe butonul VERIFICĂ.
Culoarea verde sau simbolul
semnalează corectitudinea, în timp ce culoarea roșie/albastră sau simbolul
semnalează o greșeală.
Ai posibilitatea de a face din nou exercițiul, apăsând pe butonul REIA .
Back